Thursday, December 14, 2006

Jag orkar inte

Jag orkar verkligen inte skriva. Det är ingen bra vecka. Inte nog med att jag saknar familj och vänner som galet är det tydligen Stenbeckarnas otursdag idag. Torsdag den 14:e vann över mig. Carin skulle på bal/ellernågotliknande men fick inte komma in eftersom hon är under 18 år och jag skulle åka till Seattle och kolla på (+44) men vad händer?

Jag kommer inte på bussen, och följande buss går alldeles för sent. Fast det var tur att jag inte valde att sätta mig på buss nr 2 eftersom då hade jag nog, på grund av stormarna i området, suttit fast på I-5 ett bra tag. Jag hade möjligtvis missat jobbet imorrn också. Hemska tanke!

Mitt jobb är det som tar mig igenom dagen just nu. Att vandra omkring bland alla underbara kläder. Att prata med de toksnygga kjoltygen som glider in då och då. Att få använda kassapparaten.

Och äntligen får jag använda kassaapparaten! Det blir liksom aldrig gammalt att skanna streckkoder. Det vet alla som har vart och handlat på Coop Forum, eller något annat ställe med trådlösa handscanners. De ställena brukar också ha vågar för godis, frukt och grönsaker som skriver ut klisterlapparna så man får klistra på dem själv, och det finns få saker som är så tillfredställande som att klistra klistermärken!

Jaja, nu är jag jättetrött, och antagligen på väg att bli sjuk. Imorrn blir det ett nytt avsnitt av OC och ett arbetspass. Hoppas att jag inte är så vek att jag kollapsar bland reatjocktröjorna. Jag landar i alla fall mjukt i så fall.

Titta på ljuset i andra änden av tunneln; Graduaaaation day!

Au revoir

1 comment:

Pablo said...

Tja grabben det låter som du inte har det så kul just nu tänkte muntra upp dig med någe att läsa har nämligen updaterat min blogg hoppas du gillar det. Saknar dig massor buddy.

Hoppas vi ses snart. Massor av kramar och godjul vi hörs väl på julafton?