Tuesday, January 16, 2007

Action

Pa senast har det vart lite fart i stugan. For det forsta forvandlades en helt vanlig kvall till en hejdundrande runda av dyngsur brottning. Min kompis Bridgett var over och kollade pa sasongsstarten av 24 medan jag gjorde skolarbete, och efterat delades det ut ett knytnavsslag till min arm, vilket agera antandande gnista till brottningsmatchen. Och trots att jag vann praktiskt taget varje runda fick hon ner mig en gang i en bodyslam som skulle fatt vilken inbiten wrestlingbeundrare att dra efter andan i beundran. Gnistan slackets senare utav att vi borjade spruta vatten pa varann. Kul kvall. :)

Och annars har jag nu traffat alla mina rumskompisar, en utav dem akte till Las Vegas forrforra helgen som att ga pa en vuxenfilmsmassa. Lite creepy, men han har sina stunder. Han ska bli en larare, sa det ar val darfor han ar lite rolig i kanten. For alla larare ar ju lite, forlat mamma, konstiga.

Det slutar aldrig att forvana mig hur oforberedda amerikanerna ar nar det kommer sno. Det har varit ytterligare en snodag, och det kanske var lite bra nar jag tanker efter, eftersom jag var lite efter i lasningen pa engelskan. Pa tal om engelskan tycker jag det ar den mest underhallande, men ocksa den svaraste kursen jag laser just nu. Jag har aldrig gatt igenom en text jag last sa grundligt som jag gor nu. Whoa.

Som tur ar har mitt rum nu blivit mer gastvanligt an tidigare; jag har kopt ett skrivbord och en bokhylla, och om sanningen ska fram vet jag inte hur lange jag hade klarat mig utan det. Bilder kommer upp sa smaningom, ifall jag har tid.

Jag har fatt jobb att gora en hemsida at en kille har i Bellingham. Hur bra som helst, och jag kommer att fa $600 for det. Det ar i alla fall lite mer pengar sa man inte behover hamstra lika mycket som i nulaget.

Apropa jobb sa har Siobhan, managern pa Zumiez, valt att inte sparka mig, men jag far inte solida skift, utan jourskift. Jag maste nog hitta nagot annat jobb samtidigt, atminstone sa att jag kan gora lite kul grejer ibland.

Den har helgen hade jag i alla fall lite kul. Jag, Samantha, Jonathan och Bridgett akte upp till Kanada och gick pa badhus med vaggenerator. Det var barnsligt kul. Jag vill simma oftare. Sa jag ska nog skaffa medlemskap pa Western Washington University's Recreational Center, som har en swimmingpool, ett gym, en basketplan, en springbana... ja, det ar ett sportkomplex for att vara lite mer specifik. Mackan kommer att vara forberedd infor Beach07! :D

Forra gangen jag jobbade pa Zumiez fick jag lite telefonnummer fran en kille och en tjej fran Kanada som kan vara potentiella partyfixare. Alltid bra att ha!

Jag vill avsluta med att erkanna Microsoft som vinnare over mig. Slutligen har jag givit upp, och kopt Microsoft Office. Jag kanner mig aningen borttappad, men det verkar som om jag sakta men sakert tar itu med det. Oroa er inte.

2 comments:

Anonymous said...

Hey man! Äntligen efter mycket moment funnit din blogg.! Jag har också kommit på att jag har internet på jobbet, så nu kan jag följa dig, då jag inte har dator hemma.!!! hoppas allt är bra med dig. MVH STEFFE!!

Anonymous said...

Hörru stenbecken nu är det dags för lite uppdatering här! annars blir det inga cheezballs :P